Toen ik in 2004 begon als tekstschrijver, schreef ik voorzichtig. Fijn natuurlijk, dat de d’s en t’s op de goede plek stonden. Maar mijn stijl was de tekstuele tegenhanger van stockfoto’s voor websites van bedrijven. Je kent ze wel, man in pak en vrouw in mantelpak schudden elkaar de hand.
In de loop van de jaren begreep ik dat ik mijn klanten meer help met teksten die hen inkomsten of inlvoed opleveren, dan teksten die alleen correct zijn...
Maar hoe bepaal je of een online tekst effectief is? Dat is een beetje art en een beetje science. De kunst van het schrijven heb ik altijd beheerst. Maar wat ik heb bijgeleerd, is wat goede sales is. Welke psychologische principes spelen een rol als mensen een online product kopen?
Het is heerlijk om te leven in deze online wereld, waarin dat soort principes getest worden. Wij tekstschrijvers en online marketeers wisselen voorbeelden en best practices uit. Schakel mij in en profiteer van dit arsenaal aan kennis.
Dit draag ik bij
- Sinds 2005 lid van Tekstnet, netwerk van professionele tekstschrijvers
- Honderden interviews gedaan: ik haal boven tafel wat jou bijzonder maakt.
- Ik heb bij 25+ bedrijven en overheden interim-werk gedaan. Ik weet hoe zij denken en inhuren.
- Ervaring met social media: ik schreef bijvoorbeeld een artikel voor Vice dat viral ging op Facebook.
- Ik geef workshops, ben goed in het verwoorden van het waarom achter mijn beslissingen. Die helpt klanten blijvend.
- Afgestudeerd in de Cognitiewetenschap. Hoe verwerken wij informatie, hoe raken we overtuigd?
Een paar opdrachtgevers
- Overheden:
Waternet, UWV, Gemeente Apeldoorn, LHV - Zorg:
KNOV (verloskundigen), Kennemer Gasthuis, KWF Kankerbestrijding, ActiZ - Bouw & Infra:
Strukton, Ballast Nedam, VolkerWessels, Inter Tender Consult, Primum, Inter Contracting - Online:
Aartjan van Erkel, Typetopia, Treemagotchi, Carrieretijger, Hoedoe, Lancelots, Frankwatching, Sjonic - Overig:
Essent, HAN, Heijting Weerts Groep,
Mijn nieuwe Facebook-advertentie en blogartikel halen bij elkaar 30 procent meer aanmeldingen binnen. Ook leverde mijn nieuwe Facebook-advertentie 700 meer clicks op, tegen een cost per click die 20 procent lager was. Mooie resultaten - dank Erik!
Erik heeft me enorm geholpen door uit mijn verhaal de essentie van mijn onderneming te pakken en deze om te zetten in een krachtige webtekst. Hij verstaat zijn vak als geen ander. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Erik is een prettig persoon om mee samen te werken, heeft kennis van zaken, werkt constructief en snel. Ik zou hem direct aanraden bij andere ondernemers!'
Laatste reacties van lezers